یچیزی که در مورد فیلم شناسی و در واقع در مورد فیلم دیدن و فهمیدن در مورد فیلم ها میخوام بگم

اینه که ما هر چقدر هم خوب فیلم رو ببینیم

از دید خودمون داریم میبینیم نه از دید نویسنده

حتی دید نویسنده با دید کارگردان فرق میکنه

اونوقت ما فیلم رو با دید خودمون میبینیم

در مورد فیلم هایی که خیلی تابلو منظورشونو میرسونن که هیچ

ولی بعضی فیلما هست تا نفهمی کارگردان چیکار کرده و چه داستانی رو داشته شاید اونطوری که باید تحت تاثیر قرار نمیگیری

مثلا اگه فیلم Nacturnal Animals رو ببینی تقریبا سخت میتونی بفهمی منظور نویسنده و کارگردان چی بوده تا اینکه جمله معروف اون فیلم رو بخونی یا در مورد داستان اون فیلم خونده باشی (نمیتونی کسی رو دوست داشته باشی و یهو ناپدید بشی)

بنابراین تو قسمت نظرات شخصیم در مورد فیلم ها ممکن من یچیزایی بنویسم که دید خودم باشه و حتی فیلم رو قسمتیش رو نفهمیده باشم

مثلا همین چند وقت پیش که در مورد فیلم lady bird نوشتم، الان تازه یسری مطالب رو در موردش فهمیدم، مثلا اینکه اون یاد گرفت خودش باشه و خیلی سریع هم یاد گرفت که خیلی هم نباید خودتو بروز بدی و یاد گرفت پدر مادرش دوستش دارن و رفتارشون شاید یکم گیج کننده باشه و این چیزی که من توی نوشتم ننوشتم و وقتی بعدا به فیلم یه نگاه دوباره انداختم یا یکم در موردش فکر کردم فهمیدم

شاید خیلی حرفا دیگه در مورد فیلما به ذهنم برسه بعدا و اضافه نکنم

و اون چیزی که مینویسم دید اولیه ام به فیلماست و اگرم چیزی بعدا به ذهنم برسه و درک عمیق تر و زیباتری از فیلم بفهمم نمیام بنویسم چون کار خیلی سختیه بگردی همون پست رو پیدا کنی و بهش اضافه کنی و حتما دوباره اطلاع رسانی کنی و...

در کل

گاهی برخی فیلما مسائل خیلی قشنگی هم توشون دارن که بعدا میفهمی

گفتم که گفته باشم :)